صخره نجات ایران

صخره نجات ایران
عیسی‌ بدو گفت‌: “ من‌ قیامت‌ و حیات‌ هستم‌. هر که‌ به‌ من‌ ایمان‌ آورد، اگر مرده‌ باشد، زنده‌ گردد. و هر که‌ زنده‌ بود و به‌ من‌ ایمان‌ آورد، تا به‌ ابد نخواهد مرد. آیا این‌ را باور می‌کنی‌؟ ”(یوحنا باب ۱۱ آیه ۲۵ تا ۲۶)

۱۳۹۴ مرداد ۱۱, یکشنبه

ساده ترین توضیح برای تثلیث اقدس؛ پدر ، پسر و روح القدوس

فکر کنم ساده تر از این نمیشه که؛ "پدر و پسر و روح القدوس (تثلیث اقدس) خدای واحد و یکتا را توضیح داد....

تجلی پدر ( خدای یکتا و شخصیت اول تثلیث ) در پسر( عیسی مسیح )؛ البته از بُعد روحانی نه جسمانی!!

در ابتدا باید خودمانی گفت : خدا با مریم ازدواج نکرد که مسیح به دنیا بیاید و بچه خدا بشه، بلکه روح خدا در عیسی تجسم یافت یعنی خدا در جسم مسیح( شخصیت دوم تثلیث) توسط مریم باکره به شکل ما انسانها به دنیای ما وارد شد تا نقشه نجات انسان را از بند و اسارت شیطان بر روی صلیب عملی کند. کافیست به این مکاشفه و فیض عظیم خداوند ایمان قلبی آوریم.



بعد از ایمان راستین و قلبی ما، روح خدا که در مسیح تجسم یافت بخاطر باور و ایمان هر مسیحی به اسم روح القدوس ( شخصیت سوم تثلیث) همان روح خدا در فرد ایماندار مسیحی جاری خواهد شد. یعنی خدا در ایماندار مسیحی ساکن خواهد شد و تا به ابد با او خالق زمین آسمان زیست خواهد نمود... البته اگر به خدایی ایمان داشته باشیم که قادر و توانا به انجام هر کاری برای مخلوق خود انسان باشد...


عیسی پیش از صعود خود به آسمان، بر شاگردان دمید و فرمود: «روح‌القدس را بیابید» (یوحنا ۲۰: ۲۲). روح‌القدس در همه مسیحیان زندگی می‌کند (رومیان ۸: ۹؛ اول قرنتیان ۶: ۱۹؛ غلاطیان ۴: ۶). هنگامی که ایمان می‌آوریم، از روح متولد می‌شویم (یوحنا ۳: ۳-۶؛ اول یوحنا ۵: ۱)؛ روح‌القدس بر روح‌های ما شهادت می‌دهد که فرزندان خدا هستیم (رومیان ۸: ۱۶؛ اول یوحنا ۵: ۶-۸). روح‌القدس این حق را به ما می‌دهد که خدا را پدر خود بخوانیم (رومیان ۸: ۱۵؛ غلاطیان ۴: ۶). عیسی وعده داد که روح‌القدس ما را تعلیم خواهد داد (یوحنا ۱۴: ۲۶، ۱۵: ۲۶، ۱۶: ۱۳-۱۴) و ما را هدایت خواهد کرد (مرقس ۱۱: ۱۳)

عیسی مسیح فرمود:


وعدۀ روح القدس
۱۵ “اگر مرا دوست دارید، احکام مرا نگاه دارید. ۱۶ و من از پدر سوال می کنم و تسلی دهنده ای دیگر به شما عطا خواهد کرد تا همیشه باشما بماند، ۱۷ یعنی روح راستی که جهان نمی تواند او را قبول کند زیرا که او را نمی بیند ونمی شناسد و اما شما او را می شناسید، زیرا که با شما می ماند و در شما خواهد بود. آمین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

امیدوارم اقامت خوبی را بر صخــره نجات ایران ، سپری کرده و مکانی بجهت دریافت برکاتی روحانی برای قلبهای شما عزیزان بوده باشد . برادر ، خواهر و دوست حق جوی عزیز ، شما میتوانید از طریق تماس با ما ( در ستون سمت راست ) با ما در مکاتبه باشید. سئوالات خود را در ارتباط با کتاب مقدس و ایمان مسیحی و رشد روحانی درمیان بگذارید و ما سعی خواهیم کرد که در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان باشیم. همچنین می توانید ما را با نظرات و پیشنهادات خوبتان در قسمت پایین یاری نمائید. فیض و برکت خداوندمان عیسی مسیح با شما گلهای باغ پدر آسمانی باشد و بماند تا ابدالاباد . آمین . به امید دیدار مجدد شما عزیزان بر صخره نجات ایران »