صخره نجات ایران

صخره نجات ایران
عیسی‌ بدو گفت‌: “ من‌ قیامت‌ و حیات‌ هستم‌. هر که‌ به‌ من‌ ایمان‌ آورد، اگر مرده‌ باشد، زنده‌ گردد. و هر که‌ زنده‌ بود و به‌ من‌ ایمان‌ آورد، تا به‌ ابد نخواهد مرد. آیا این‌ را باور می‌کنی‌؟ ”(یوحنا باب ۱۱ آیه ۲۵ تا ۲۶)

۱۳۹۳ اسفند ۱۷, یکشنبه

دانه ای کوچکی ( خردل ) که تبدیل به درختی عظیم خواهد شد!!!

دوستان و همراهان عزیزم بر صخره نجات ایران ؛

بگذارید در ابتدا مقاله ام ، اعترافی در حضور شما گلهای باغ پدر آسمانی داشته باشم . دلم آب و هوای آن روزهای را کرده که از فرط  شلوغی و دود و دم شهرهای بزرگمان، آخر هفته ها به روستاهای اطرافمان می رفتیم و از هوای مطبوع و تمیز، دیوارهای کاهگلی که گاهی باران خرده بود و سکوت و زیبایی آنجا و از همه مهمتر قلب مهربان و ساده ساکنان آن روستاها به ما قوت، انرژی و آرامشی خاص می بخشیدند.

عزیزان لحظه ای را تصور کنید که روبروی مرد و زنی سالخرده روستایی، بعنوان مهمان ایشان نشسته اید و در یک نظر کوتاه به دستان زحمتکش آنها نگاه می کنید. دستانی که اگر صاحب آنها لب به سخن و حکایت زندگی شان نکنند، دستان زحمتکششان حرفهای زیادی با شما خواهد داشت. دستانی که شخم زده ، بذر پاشیده ، آبیاری و مراقبت کرده و در صبر و انتظار در فصل درو محصول را به شادی و خوشی با همان دستان زحمتکش درو کرده و در انبار ذخیره خواهند نمود. 

اگر کمی دقیق تری به رابطه ایشان با طبیعت نگاه کنیم، درخواهیم یافت چه دوستی و رفاقت عمیقی با هم دارند. دستان زحمتکشی که دانه  ای کوچک را به زمین به امانت می سپارد و با صبر و مراقبت از بذر ، زمین و طبیعت در وقت معین ، این دوست با وفا و به قول خودمانی " با مرام ، 30 ، 60 ، 70 و 100 به ثمر رسانده و به دستان زحمتکش دوست خود (دهقان یا کشاورز ) هدیه خواهد کرد. 
با این نگاه عمیق، درسهای فراوانی را از قلب و زندگی ساده این عزیزان دوست داشتنی روستایی خواهیم گرفت. محبت ، خوشی ، آرامش ، صبر ، ایمان ، فروتنی و.......
صفتهایی که با گوشهای خیلی از ما آشناست و حقیقتا همه ما انسانها به آنها نیازمندیم.
این صفات نیکوکه شاه کلید و نیاز اولیه تمامی انسانهاست در کتاب مقدس از زبان پولس رسول در غلاطیان 5 آیه 22 جزء ثمرات روح خدا در انسان اعلام گردید است.

حال با این مقدمه و اعتراف، از شما گلهای باغ پدر آسمانی درخواست می کنم تا با هم  قسمتی از کلام مقدس را بخوانیم!
   
متی   باب ۱۳
  مَثَل دانه خردل
 ۳۱ بار دیگر مثلی‌ برای‌ ایشان‌ زده‌، گفت‌: «ملکوت‌ آسمان‌ مثل‌ دانه‌ خردلی‌ است‌ که‌ شخصی‌ گرفته‌، در مزرعه‌ خویش‌ کاشت‌.  ۳۲ و هرچند از سایر دانه‌ها کوچکتر است‌، ولی‌ چون‌ نمو کند بزرگترین‌ بقول‌ است‌ و درختی‌ می‌شود چنانکه‌ مرغان‌ هوا آمده‌ در شاخه‌هایش‌ آشیانه‌می‌گیرند. «




شاید بیشتر شما همراهان عزیزم می دانید که عیسی مسیح برای درک بهتر شاگردانش از  تعلیمات عمیق روحانی خود، از مثلها استفاده می نمود تا ایشان دریابند که هدف و مقصود خداوند از اعلام تعلیمش چه بوده. در این باب از کلام خدا، عیسی مسیح در ارتباط با ملکوت خدا چند مثال ساده را بیان می کند که یکی از این مثلها، مثل دانه کوچک خردل هست.



عیسی مسیح، در زمان تعلیم شاگردانش که بسیاری او را رد می نمودند و یا با اهانت و دشنام تصمیم به قتل او داشتند، این مثل را آورد که ؛ دهقان آسمانی ( خدا ) ملکوت خود را ( عیسی مسیح ) همچون دانه بسیار کوچک خردل بر زمین ( قلبهای ما ) کاشته تا در وقت معین نمو کرده بگونه ای که از تمامی درختان روی زمین بزرگتر و پر از شاخه و برگ ( ثمرات روح القدوس ) شده تا محل آشیانه پرندگان (جویندگان حقیقت و پیروان مسیح ) زیادی گردد تا زیر سایه شاخه و برگ ایشان ( محبت ، خوشی ، آرامش ، صبر ، فروتنی و .... ) زندگی نیکوی را داشته باشند. 

بله عزیزان؛ عیسی مسیح ، همان ملکوتی بود که یهودیان سالیان زیاد انتظار او را می کشیدند. او در سخنانی رو به ایشان فرمود : مگر در کلام خدا نخوانده اید « آن سنگی که معماران رد کردند بصورت سنگ اصلی بنا در آمده است، و این سنگ همان عیسی مسیحی بود که او را از زبان اشعیاء نبی 700 سال پیش از تجسم جسمانش ( عیسی مسیح ) می خوانیم که پیشگوئی نمود :

۱ اما چه‌ كم‌ هستند كسانی‌ كه‌ این‌ حقیقت‌ را باور می‌كنند! چه‌ كم‌اند كسانی‌ كه‌ خداوند این‌ حقیقت‌ را به‌ آنان‌ آشكار ساخته‌ است‌!  ۲ در نظر خدا او مانند درخت‌ سبزی‌ بود كه‌ در زمین‌ خشك‌ و شوره‌زار روئیده‌ و ریشه‌ دوانده‌ باشد؛ اما در نظر ما او زیبایی‌ و جلوه‌ای‌ نداشت‌ كه‌ مشتاقش‌ باشیم‌.  ۳ ما او را خوار شمردیم‌ و رد كردیم‌، اما او درد و غم‌ را تحمل‌ كرد. همه‌ ما از او رو برگردانیدیم‌. او خوار شد و ما هیچ‌ اهمیت‌ ندادیم‌.  ۴ این‌ دردهای‌ ما بود كه‌ او به‌ جان‌ گرفته‌ بود، این‌ رنجهای‌ ما بود كه‌ او بر خود حمل‌ می‌كرد؛ اما ما گمان‌ كردیم‌ این‌ درد و رنج‌ مجازاتی‌ است‌ كه‌ خدا بر او فرستاده‌ است‌.  ۵ برای‌ گناهان‌ ما بود كه‌ او مجروح‌ شد و برای‌ شرارت‌ ما بود كه‌ او را زدند. او تنبیه‌ شد تا ما سلامتی‌ كامل‌ داشته‌ باشیم‌. از زخمهای‌ او ما شفا یافتیم‌.  ۶ ما همچون‌ گوسفندانی‌ كه‌ آواره‌ شده‌ باشند، گمراه‌ شده‌ بودیم‌؛ راه‌ خدا را ترك‌ كرده‌ به‌ راه‌های‌ خود رفته‌ بودیم‌. باوجود این‌، خداوند تقصیرها و گناهان‌ همه‌ ما را به‌ حساب‌ او گذاشت‌!  ۷ با او با بی‌رحمی‌ رفتار كردند، اما او تحمل‌ كرد و زبان‌ به‌ شكایت‌ نگشود. او را مانند بره‌ به‌ كشتارگاه‌ بردند؛ و او همچون‌ گوسفندی‌ كه‌ نزد پشم‌ برنده‌اش‌ بی‌زبان‌ است‌، خاموش‌ ایستاد و سخنی‌ نگفت‌.  ۸ به‌ ناحق‌ او را به‌ مرگ‌ محكوم‌ كرده‌، كشتند و مردم‌ نفهمیدند كه‌ او برای‌ گناهان‌ آنها بود كه‌ كشته‌ می‌شد بلی‌، او بجای‌ مردم‌ مجازات‌ شد.  ۹ هنگامی‌ كه‌ خواستند او را همراه‌ خطاكاران‌ دفن‌ كنند، او را در قبر مردی‌ ثروتمند گذاشتند؛ اما هیچ‌ خطایی‌ از او سر نزده‌ بود و هیچ‌ حرف‌ نادرستی‌ از دهانش‌ بیرون‌ نیامده‌ بود.  ۱۰ خداوند می‌فرماید: «این‌ خواست‌ من‌ بود كه‌ او رنج‌ بكشد و بمیرد. او جانش‌ را قربانی‌ كرد تا آمرزش‌ گناهان‌ به‌ ارمغان‌ آورد، بنابراین‌ صاحب‌ فرزندان‌ بی‌شمار خواهد شد. او زندگی‌ را از سر خواهدگرفت‌ و اراده‌ من‌ بدست‌ او اجرا خواهد شد.  ۱۱ هنگامی‌ كه‌ ببیند عذابی‌ كه‌ كشیده‌ چه‌ ثمری‌ به‌ بار آورده‌، راضی‌ و خشنود خواهد شد. خدمتگزار عادل‌ من‌ بار گناهان‌ بسیاری‌ ازمردم‌ را به‌ دوش‌ خواهد گرفت‌ و من‌ بخاطر او آنها را خواهم‌ بخشید.  ۱۲ به‌ او مقامی‌ بزرگ‌ و قدرتی‌ عظیم‌ خواهم‌ داد، زیرا او خود را فدا كرد، از خطاكاران‌ محسوب‌ شد، بار گناهان‌ بسیاری‌ را بر دوش‌ گرفت‌ و برای‌ خطاكاران‌ شفاعت‌ كرد.  اشعیا   باب ۵۳  «
این دانه خردل که ملکوت خدا ( روح القدوس ) است در نقشه نجات و رهایی ما انسانها از اسارت دست شیطان و نیروهای تاریکی توسط باغبان آسمانی ( پدر آسمانی ) در عیسی مسیح تجسم یافت تا در زمین نیکوی قلب دلدادگان خود کاشته شود تا با آبیاری( انجیل مقدس) کلام خدا درختی عظیم و بزرگ در ثمرات روح القدوس بنا شده  تا از طریق ایشان، دیگران هم بتوانند در سایه پُر مهر این چنین درخت نیکویی، آشیانه و آرامی گیرند.
عزیزان براستی شکر ، حمد و جلال برای چنین دانه ای کوچکی که قلب میلیاردها زمین نیکو ( مشتاقان و تشنگان حقیقت ) را ازآن خود نموده. و ایمان داریم تا زمان بازگشت عیسی مسیح خداوند قلب تعداد بسیار زیاد دیگری را متعلق خود خواهد ساخت.  
کلام حیات بخش انجیل در همین باب می فرماید: آنگاه‌ عادلان‌ در ملکوت‌ پدر خود مثل‌ آفتاب‌، درخشان‌خواهند شد. هر که‌ گوش‌ شنوا دارد بشنود. متی   باب ۱۳ 
 
امیدوارم این مقاله باعث برکت قلبی شما گلهای باغ پدر آسمانی گردد. آمین

   



    
                  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

امیدوارم اقامت خوبی را بر صخــره نجات ایران ، سپری کرده و مکانی بجهت دریافت برکاتی روحانی برای قلبهای شما عزیزان بوده باشد . برادر ، خواهر و دوست حق جوی عزیز ، شما میتوانید از طریق تماس با ما ( در ستون سمت راست ) با ما در مکاتبه باشید. سئوالات خود را در ارتباط با کتاب مقدس و ایمان مسیحی و رشد روحانی درمیان بگذارید و ما سعی خواهیم کرد که در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان باشیم. همچنین می توانید ما را با نظرات و پیشنهادات خوبتان در قسمت پایین یاری نمائید. فیض و برکت خداوندمان عیسی مسیح با شما گلهای باغ پدر آسمانی باشد و بماند تا ابدالاباد . آمین . به امید دیدار مجدد شما عزیزان بر صخره نجات ایران »