صخره نجات ایران

صخره نجات ایران
عیسی‌ بدو گفت‌: “ من‌ قیامت‌ و حیات‌ هستم‌. هر که‌ به‌ من‌ ایمان‌ آورد، اگر مرده‌ باشد، زنده‌ گردد. و هر که‌ زنده‌ بود و به‌ من‌ ایمان‌ آورد، تا به‌ ابد نخواهد مرد. آیا این‌ را باور می‌کنی‌؟ ”(یوحنا باب ۱۱ آیه ۲۵ تا ۲۶)

۱۳۹۴ تیر ۲۶, جمعه

بازگشت به کلیسای اولیه !!



همراهان عزیزم؛ مدتی است متمرکز جامعه مسیحی مان یا بهتر بگوییم فرقه های مختلف مسیحی شده ام. با این که همگی به یک انجیل و تورات ( کتاب مقدس ) ایمان داریم،  چرا باید تعداد بسیار زیادی شاخه های متعدد و طرز فکرهای متفاوت در جامعه مسیحی مان وجود داشته باشد.

اگر کمی عمیقتر به تاریخ مسیحیت 2000 ساله، از ابتدا شکل گیری کلیسا تا اعتراض مارتین لوتر در 500 سال پیش و در ادامه  تا به امروز تمرکز کنیم، درخواهیم یافت تاریخ کلیسا دستخوش جریانات فکری و فرهنگی و عملکرد های متعدد زیادی بوده است.  

رسالت عیسی مسیح (تجسم خدا در جسم) در مژده خوش انجیل متی باب 28 آیه 19 این بود که بروید و خبر خوش نجات الهی را به سراسر جهان اعلام کنید و تنها به نام پدر و پسر و روح القدوس ایشان تعلیم و تعمید دهید...
 

بعد از مسلم شدن قیام و رستاخیر عیسی مسیح از مردگان بر حواریون ( شاگردان مسیح ) ، کسی که بر قدرت موت ظفر یافتهو آن را نابود ساخته، یقین آوردند او صاحب قیامت و حیات است ....
خداوندی که در جسم آمد تا حقیقت خود و ما و آینده ما را بر ما مکاشفه کند.  هللویااااااااااا و شکر بر این مکاشفه عظیم و بی همتای خداوند.....
 

دوستان سنگ زیر بنای کلیسای اولیه را که در کتاب اعمال رسولان باب 2  دکتر لوقا شرح می دهد که ایشان با تمامی قلب و گوشت و پوست خود دریافتند؛ رسالت، جایگاه و مقام، نقش و وظیفه شان در بدن مسیح ( کلیسا) چیست. با تعمید و تجهیز روح القدوس در روز پنطیکاست همگی پُر  گشتند تا وظیفه خود را که همان ماموریت رساندن خبر خوش انجیل در سراسر جهان باشند.
 

از همان زمان شروع و تشکیل کلیسای اولیه، آنانی که این حقایق رسالت عظیم را توسط روح القدوس شناختند خود را نه در ظاهر و جلوی چشم مردم بلکه در روح و راستی، غلامان و کنیزان عیسی مسیح اعلام نمودند که این افتخار بزرگ شامل حال ایشان شده که سفیر خداوند بر زمین باشند.
 

درست بر سر همین نکته ای کلیدی بوده، هست و خواهد بود که هر فرد ایماندار مسیحی، مسیح خداوند و کلام او و رسالت او  و همچنین جایگاه و وظیفه خود را شناخته و عمل نماید. عیسی مسیح خداوند در مژده خوش انجیل یوحنا باب 15 خود را تاک (درخت ) و حواریون و ایمانداران را شاخه ها مثال می زند خداوندمان چنین می فرماید:.............................................................
 

تاک حقیقی
 
۱ “من‌ تاک‌ حقیقی‌ هستم‌ و پدر من‌ باغبان است‌.  ۲ هر شاخه‌ای‌ در من‌ که‌ میوه‌ نیاورد، آن‌ را دور می‌سازد و هر چه‌ میوه‌ آرد آن‌ را پاک‌ می‌کند تا بیشتر میوه‌ آورد.  ۳ الحال‌ شما به‌سبب‌ کلامی‌ که‌ به‌ شما گفته‌ام‌ پاک‌ هستید.  ۴ در من‌ بمانید و من‌ در شما. همچنانکه‌ شاخه‌ از خود نمی‌تواند میوه‌ آورد اگر در تاک‌ نماند، همچنین‌ شما نیز اگر در من‌ نمانید.  ۵ من‌ تاک‌ هستم‌ و شما شاخه‌ها. آنکه‌ در من‌ می‌ماند و من‌ در او، میوه‌ بسیار می‌آورد زیرا که‌ جدا از من‌ هیچ‌ نمی‌توانید کرد.  ۶ اگر کسی‌ در من‌ نماند، مثل‌ شاخه‌ بیرون‌ انداخته‌ می‌شود و می‌خشکد و آنها را جمع‌ کرده‌، در آتش‌ می‌اندازند و سوخته‌ می‌شود.  ۷ اگر در من‌ بمانید و کلام‌ من‌ در شما بماند، آنچه‌ خواهید بطلبید که‌ برای‌ شما خواهد شد.  ۸ جلال‌ پدر من‌ آشکارا می‌شود به‌ اینکه‌ میوه‌ بسیار بیاورید و شاگرد من‌ بشوید.  ۹ همچنان‌ که‌ پدر مرا محبت‌ نمود، من‌ نیز شما را محبت‌ نمودم‌؛ در محبت‌ من‌ بمانید.  ۱۰ اگر احکام‌ مرا نگاه‌ دارید، در محبت‌ من‌ خواهید ماند، چنانکه‌ من‌ احکام‌ پدر خود را نگاه‌ داشته‌ام‌ و در محبت‌ او می‌مانم‌.  ۱۱ این‌ را به‌ شما گفتم‌ تا خوشی‌ من‌ در شما باشد و شادی‌ شما کامل‌ گردد.  ۱۲ “این‌ است‌ حکم‌ من‌ که‌ یکدیگر را محبت‌نمایید، همچنان‌ که‌ شما را محبت‌ نمودم‌.  ۱۳ کسی‌ محبت بزرگتر از این‌ ندارد که‌ جان‌ خود را بجهت‌ دوستان‌ خود بدهد.  ۱۴ شما دوست‌ من‌ هستید اگر آنچه‌ به‌ شما حکم‌ می‌کنم‌ بجا آرید.  ۱۵ دیگر شما را بنده‌ نمی‌خوانم‌ زیرا که‌ بنده‌ آنچه‌ آقایش‌ می‌کند نمی‌داند؛ لکن‌ شما را دوست‌ خوانده‌ام‌ زیرا که‌ هرچه‌ از پدر شنیده‌ام‌ به‌ شما بیان‌ کردم‌.  ۱۶ شما مرا برنگزیدید، بلکه‌ من‌ شما را برگزیدم‌ و شما را مقرر کردم‌ تا شما بروید و میوه‌ آورید و میوه‌ شما بماند تا هر چه‌ از پدر به‌ اسم‌ من‌ طلب‌ کنید به‌ شما عطا کند............


درس بزرگی که تاریخ 2000 ساله کلیسا به ما می آموزد در همین آیات عمیق و کلیدی تعالیم خداوندمان عیسی مسیح است ( دقت کنید : الحال‌ شما به‌سبب‌ کلامی‌ که‌ به‌ شما گفته‌ام‌ پاک‌ هستید. ۴ در من‌ بمانید و من‌ در شما. همچنانکه‌ شاخه‌ از خود نمی‌تواند میوه‌ آورد اگر در تاک‌ نماند، همچنین‌ شما نیز اگر در من‌ نمانید.) که آیا بر طبق فرامین و خواست او عمل نموده ایم یا خیر!!! (( بنده خود شخصا در حضور خداوندمان عیسی مسیح و شما مقدسین کلیسا طلب بخشش و عفو  می نمایم که در این تعالیم به درستی عمل ننموده ام))...

با توجه به همین نکته مهم درخواهیم یافت که  در طی1500سال تاریخ کلیسای کاتولیک و 500 سال تاریخ کلیسای پروتستان چه ثمره و دستاوردهایی با نحوه نگرش و تعلیم و عملکرد از کتاب مقدس در کارنامه خود بهمراه داشته است.

من خود شخصا بعد از شناخت حقیقت خداوندی عیسی مسیح و تجربیات روحانی و ملاقات شخصی با مسیح خداوند، با کلیسای باپتیس همراه شده و خود را تا امروز یک پروتستان دیده ام.
 

اما امروز خود را در جمع همه ایمانداران کاتولیک، ارتودوکس، و همه ای ( به تحقیق و قول برادر بزرگوار آرمان رشدی ) 22000 شاخه های پروتستان، یک نجات یافته می بینم که شخص بی گناه  بجای من گناهکار و محکوم به مرگ که می بایست بهمراه آن 2 دزد به صلیب کشیده می شدم. او خود را بخاطر من داد و جریمه گناهان من را با مرگ خود بر روی صلیب پرداخت کرد تا منه بی لیاقت زنده بمانم و چون او از مردگان قیام کرده، نوید را به من بخشید که بعد از مرگ جسمانی ام من هم با او قیام خواهم نمود و طبق کلامش تا به ابد با او زیست خواهم کرد....... هللویاااااااااااااااااااا و آمین 


برادر و خواهر عزیزم در بدن مسیح خداوند؛ چرا طوری فکر ، رفتار و عمل می کنیم که من و فرقه و همکیشانم در این شاخه و آن شاخه تنها مسیحیان راستین هستیم؟!! چرا دیگر فرقه ها را زیر سوال می بریم و می خواهیم خود و گروه فرقه خود را بهتر و روحانیتر نشان دهیم؟!! آیا براستی این هدف شیطان همان دشمن قدیمی بشریت نیست که می خواهد کلیسا و رسالت اصلی آن را نابود کند.

 

مارتین لوتر اعتراض کرد تا همه بتوانند خود شخصا انجیل را بخوانند و از برکات تعالیم خداوندمان عیسی مسیح که از قلب و روح همان رسولان در امانت سینه به سینه توسط پداران کلیسا ( کلیسای کاتولیک ) نقل قول شده و در قرنهای اول در شدیدترین شکنجه ها و جفاها محافظت و جمع آوری تا امروز بصورت یک کتاب جامع الهی درآمده، ما بهرمند شویم تا در روح و راستی همچون رسولان، غلامان و کنیزان خداوندمان عیسی مسیح، سفیر و پاسدار رسالت و نقشه نجات او باشیم. نه این که با برداشت اشتباه از اعتراض لوتر هر شخص تفسیر خود را از کتاب مقدس داشته و در طی 500 سال 22000 شاخه پرتستان به وجود آوریم. اگر مارتین امروز بین ما بود مطمئنا یک اعتراض بزرگ دیگر بر علیه همه شاخه های پرتستان خود می کرد که چرا با او  نهضت اعتراضی او این چنین نموده ایم!!.......
امروزه ما در کلیساهای پروتستان چنان عمل نموده ایم که گویا 1500 سال کلیسای کاتولیکی وجود نداشته و تاریخ پرتستان و نهضت اعتراضی مارتین لوتر ادامه کتاب اعمال رسولان بوده و هست!!!....
 

مگر نه این است که اگر تاریخ کلیسا را عمیقا مطالعه کنیم، درخواهیم یافت که چه مردان و زنان ایمانی بودند که حقیقت رسالت مسیح و خود را شناختند و با دادن خون خود در شکنجه ها و سرانجام های هولناک با شهادت و جان دادن، مژده خوش انجیل را از 2000سال پیش به زمان مارتین لوتر و به زمان ما رساندند!!!......

پس ای عزیزان خداوند در خانواده الهی؛
 

بیاییم در اتحاد روح القدوس، در روح و راستی" دست در دست هم دهیم، فارغ از این که من یک کاتولیک، ارتدوکس یا پروتستان هستم ، به همان کلیسای اولیه باب دوم کتاب اعمال روسولان برگردیم و حقیقت رسالت خداوندمان عیسی مسیح و رسالت و ماموریت خودمان را بعنوان سفیر و بشارت دهنده مژده خوش انجیل همچون ایشانی که در ابتدای رساله ها، خود را غلام معرفی می کنند، زندگی و عمل نماییم.....
باشد آنانی که هنوز با این محبت عظیم خداوند آشنا نشده اند، با همان کلیسای اولیه روبرو گردند تا :
تمامی‌ خلق‌ عزیز گردند و خداوند هر روزه‌ ناجیان‌ را بر کلیسا بیفزاید. اعمال 2 آیه 47 ........ آمین که اینگونه باشد  .................

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

امیدوارم اقامت خوبی را بر صخــره نجات ایران ، سپری کرده و مکانی بجهت دریافت برکاتی روحانی برای قلبهای شما عزیزان بوده باشد . برادر ، خواهر و دوست حق جوی عزیز ، شما میتوانید از طریق تماس با ما ( در ستون سمت راست ) با ما در مکاتبه باشید. سئوالات خود را در ارتباط با کتاب مقدس و ایمان مسیحی و رشد روحانی درمیان بگذارید و ما سعی خواهیم کرد که در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان باشیم. همچنین می توانید ما را با نظرات و پیشنهادات خوبتان در قسمت پایین یاری نمائید. فیض و برکت خداوندمان عیسی مسیح با شما گلهای باغ پدر آسمانی باشد و بماند تا ابدالاباد . آمین . به امید دیدار مجدد شما عزیزان بر صخره نجات ایران »